David en Jiska in Azie

Laatste verhaal. Tot morgen!

Daar zitten we dan. Op het vliegveld in Bali, enkele momenten verwijderd van afscheid nemen van Azië. We hebben zo veel gedaan en meegemaakt; en bijna alleen maar leuke dingen. Toen David de onderkant van mijn hoofd kaal scheerdeomdat ik luizen had. Toen een klein meisje met een kat communiceerde (miauw). Toen we een zandkasteel bouwden. Toen David kopje-onder ging in een modderbad, en zijn ogen niet meer kon openen. Toen een Aziaat ons fotografeerde in een zwembad, omdat we konden zwemmen. De keren dat David werd aangevallen door kleuters. De keren dat we poolden en bierpongden met mensen uit landen die we niet kenden. De keren dat de zware tochten helemaal goed werden gemaakt met prachtige uitzichten. De keren dat David complimentjes kreeg van mannen. Toen we de enigen waren in een club. Toen ik dinosaurussen tekende op David's rug. Toen Koreanen dansten op 'Gangnam Style'. Toen we langzaam bruiner werden, in plaats van rood. Toen we ontdekten dat curry heerlijk is. Toen we dachten: dit is het leukste land tot nu toe! Bij elk land. Toen we allebei een tattoo lieten zetten omdat we deze reis voor altijd bij ons willen dragen. Grapje. Toen mijn droom om op een olifant te rijden uitkwam. Toen mijn droom om op een paard te rijden uitkwam. De sterren. De eclips. De waterval. Toen we erachter kwamen dat we nog studiefinanciering krijgen. De wilde olifanten, wilde slangen, wilde gecko's, wilde varanen, wilde aapjes, wilde dolfijnen en wilde schildpadden. Toen we te veel sushi hadden besteld en ik sushi in mijn tas meesmokkelde. Toen ik op mijn ooglid was gestoken en mijn oog niet meer open kreeg. Toen we een wilde Jack Sparrow spotten. Toen we illegaal alcohol kochten in een 21+ land. Toen David op een krokodil stond. Toen we voor het eerst een Long Island dronken. Toen lokale inwoners ons lief hielpen. Toen we mails kregen van mensen in Nederland. Toen ik een mierenkolonie uitroeide met tandpasta. Toen we in Universal Studios King Julien zagen en allebei gilden. De keren dat de wifi sterk genoeg was om Adventure Time te kijken. Toen we elkaar weer mochten spreken na Vipassana. De massages. Toen we achter onze bus moesten aanrennen. Zonsopgang. Zonsondergang. Toen de man op het consulaat David uitlachte om zijn handtekening. Toen we zoveel spierpijn hadden van surfen dat we ziek werden. De keren dat we ons realiseerden hoe leuk het thuis is.

Tot morgen. En Azië; tot ziens.

Reacties

Reacties

Martin

yeayyy!!! Tot volgende week ergens ????!

Martin

Ah, een emoji word een "?"

Guus

Supervet :D Tot snel!!

Mam

Goede reis. ...lief.l

Tess

Leuk dat jullie er weer bijna zijn!! Jammer dat dat dan betekent dat we niet meer van jullie verhalen kunnen genieten!! Tot morgen!

kapitein Banaan

Hihi, ik lach David ook altijd uit om zijn "handtekening"

Oma

Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Goede reis en tot spoedig ziens. Kus van oma!

ALT

Wat heb ik genoten van je prachtige verhalen. Bedankt! En tot gauw weer een keertje in het echt, want ik ben benieuwd naar de VIP-effecten...

Goran

Yo Jis en Daaf???
Welkom in klein kikkerlandje?
Het verhaal op de blog?
Meesterlijk!! Alweer... Alles mooi en turbo-grappig samengevat.
Ik zit helaas nog bin Singapore (waar jullie door de verre familie van Daaf helemaal werden volgepropt met koekjes)!!! ???
Nog twee weken. Jammer dat ik er vandaag niet was.
Op Schiphol... Op mijn "eigen erf", nota bene ...
Maar goed, jullie zijn weer thuis, en dat is heel fijn.
Tot snel,
Goran

Paul

Ha Jis, David,
ik heb genoten van jullie verhalen. Ze herinnerden mij aan mijn reis door het Verrre Oosten, inmiddels 35 jaar terug... Onuitwisbare indrukken. Ik hoop dat ze jullie wereldbeeld hebben verrijkt.
Liefs van Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!